viernes, 19 de agosto de 2011

un nou projecte

Caminant pel Coll de Lli (La Vajol). El mateix camí per on va exiliar-se el President Companys.

Fa temps que moltes persones em demanaven que els acompanyés en les rutes d'exili, sobretot basades en els meus dos llibres La Maternitat d'Elna i El Setè Camió.
Molts lectors volien fer, i de fet ja feien, la ruta de manera espontània. Havien llegit, i també imaginat com seria aquell búnquer d'en Negrín a La Vajol. O si aquell casalot d'Elna era tan especial com la seva protagonista Elisabeth Eidenbenz.
Sovint em trobava persones que no coneixia de res, badant davant la Maternitat d'Elna, o d'altres més  expeditius, amb un detector de metalls a prop de la mina Canta de La Vajol buscant aquell or perdut...
Em reconeixien i parlàvem dels llibres, o quedàvem per tornar amb algun col.lectiu.
A vegades havia fet de guia per a grups d'amics, i d'altres era jo mateixa qui volia ensenyar, explicar in situ la Història del nostre exili.
D'aquesta manera, sense quasi voler, he anat teixint amb el boca-orella, una activitat que em plau moltíssim: compartir Història tot trepitjant territori.

És per aquest motiu que ha nascut aquest blog amb moltes ganes de sumar, associat a l'altre blog:         http://sentimentsaflordepell.blogspot.com/ amb el propòsit de ser-ne un complement, però també per vehicular totes les suggerències de sortides culturals-històriques que proposarem entre tots.

Per començar, us deixo unes instruccions bàsiques a la banda dreta del blog, per encetar aquest nou projecte plegats.
Anirem penjant fotografies, comentaris i dates de sortides ja programades per si algú es vol afegir.

Comencem a passejar per la Història. Em voleu acompanyar?

Visita a la Maternitat d'Elna amb el col.lectiu d'Òdena




No hay comentarios:

Publicar un comentario